Detail Marketi


Kloroform Ile Far Parlatmak

'Far Temizliği' forumunda mselver tarafından 21 Temmuz 2019 tarihinde açılan konu

  1. mselver

    mselver DT Üyesi

    Yaş:
    39
    Katılım:
    5 Ekim 2017
    Mesaj:
    595
    Alınan Beğeniler:
    419
    Ad - Soyad:
    Mustafa
    Otomobil:
    Toyota
    İyi akşamlar detailturkey üyeleri
    Şimdilik benim ihtiyacım yok ama pleksi farda kılcalları olan için güzel sonuçlar verir diye düşünüyorum
    You tubeda dolaşırken gördüm bağlantıyı ekliyorum
    Sizce nasıl fikir?

     
  2. Gurolbaban

    Gurolbaban DT Üyesi

    Katılım:
    29 Temmuz 2015
    Mesaj:
    322
    Alınan Beğeniler:
    256
    Şehir:
    Ankara
    Ad - Soyad:
    11 22
    Otomobil:
    Passat
    Pasta yapılarak zaten aynı sonuç elde ediliyor. Kloroform bence tamamen bu işin instagram ve youtube üzerinde viral olan bir şov kısmı. 700 tl'ye satılan ürün setleri de aynı şekilde bu işin içinde olmayıp yeni atılmak isteyen girişimci arkadaşlara saplamalık ürünler.. Bizim insanımız diş macunuyla bile far parlatırken, o kite 700tl vermez :D
    Zımpara-Pasta aşamaları sonrası kalan ufak Kılcal çiziklerden de kurtulmak isteniyorsa far ultra parlak bir şeffaf folyo kaplanmalı. Özellikle şeffaf kısımlarda (far - stop grubuna) şeffaf folyo'nun Kılcal çizikleri yansımayı perdelediği için kapattığını gözlemledim. Bir nevi vernik atılmış gibi düşünebiliriz.
    Bir de en son aşamada sürdükleri ürünün 12 ay kalıcılığından bahsediyorlar.
    Far Plastiğin üzerine 12 ay kalabilecek bir ürünü kocaman şişede süngerle sürün kuruyunca silin diye satacaklarını, satsalar da 12 ay kalacağını :D hiç zannetmiyorum. Ya arkadaşlar yanlış okumuş ya da firma keriz tokatlıyor.
    Türkiye'de ki yüksek oranlı kostikli köpük şartlarında en kaliteli wax'ı da kullansanız benim gördüğüm kadarıyla 3 yıkama bile gitmiyor.
     
    Son düzenleme: 22 Temmuz 2019
    YunusEmre42 ve mselver bunu beğendi.
  3. mselver

    mselver DT Üyesi

    Yaş:
    39
    Katılım:
    5 Ekim 2017
    Mesaj:
    595
    Alınan Beğeniler:
    419
    Ad - Soyad:
    Mustafa
    Otomobil:
    Toyota
    Uv koruma diye satılan ürün için bende siz gibi düşünüyorum hem de araba yıkamasını bilmeyen kişiler için uç yıkama zor bile
    Bu videoda çok matafmış gibi gösterilen buharla far parlatmayı kloroform yani plexi yapıştırıcısının buharı ile yaptıklarını gösteriyor normalde ucuz bi şey ama rant elde etmek için içeriğini açıklamadan pahalıya satmak isteyenler var
    Bir arkadaşımın arabasında far parlatma ile halledememişti farın içerisinde kılcal çizikler oluşmuş yeni far almak zorunda kalmıştı bu gibi kılcallarda kloroform un buharı hafiften eriterek kılcalları kapatır diye tahmin ediyorum
     
  4. Kerem Ardıçlı

    Kerem Ardıçlı DT Üyesi

    Yaş:
    35
    Katılım:
    18 Haziran 2018
    Mesaj:
    402
    Alınan Beğeniler:
    293
    Ad - Soyad:
    Kerem Ardıçlı
    Otomobil:
    Ford
    Bu konuda Oto Estetisyenin yaklaşımının en iyisi olduğunu düşünüyorum.

    Aynı şekilde zımpara pasta cila yaptıktan sonra vernik atıp bir kez daha zımpara pasta cila yapıyorlar. Ya da çok ince vernikle zımparadan kaçınıyorlar. Bu da bana mantıklı geldi. Neticede verniği iyice inceltiyoruz. 10 yaşında bir arabada zaten ne hale geldiği malum. ChrisFix de bu işi vernikle yapmıştı. 12 ay sonra paylaştığı sonuç da ortada farda bir sararma vs yoktu.




    1 yıl sonraki hali: https://instagram.com/p/8iyExTOjFm/
    2 yıl sonraki hali: https://www.instagram.com/p/BC7Ov-zOjLe/?taken-by=chrisfixit
     
  5. lrfan

    lrfan Forum Admin Yönetici

    Katılım:
    29 Mart 2009
    Mesaj:
    23,686
    Alınan Beğeniler:
    806
    Şehir:
    .:34:.
    Ad - Soyad:
    lrfan
    Otomobil:
    Skoda
    Fazla kaçarsa eritir :)
     
    KeReMmM, carking58, fd6rulz ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  6. jacko_aj_s

    jacko_aj_s DT Üyesi

    Yaş:
    36
    Katılım:
    13 Haziran 2011
    Mesaj:
    415
    Alınan Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Ad - Soyad:
    Serkan Ataman
    Otomobil:
    Seat
  7. mselver

    mselver DT Üyesi

    Yaş:
    39
    Katılım:
    5 Ekim 2017
    Mesaj:
    595
    Alınan Beğeniler:
    419
    Ad - Soyad:
    Mustafa
    Otomobil:
    Toyota
    Mantık aynı
    Birinde 12v ile çalışan kahve makinasında yapılıyo
    Bide you tubeda acz car isimli bi kanalda daha basit aynı etkiyi veren herkesin elinde olabilen düşük maliyetli bir far parlatma aparatı var
    Malzelmeler baharatlık bir şişe 12ampül bi miktar kablo ve plexi yapıştırıcı
    Linki paylaşıyorum
     
    jacko_aj_s bunu beğendi.
  8. akın35

    akın35 DT Üyesi

    Katılım:
    24 Nisan 2015
    Mesaj:
    142
    Alınan Beğeniler:
    35
    Şehir:
    İzmir
    Ad - Soyad:
    Akın
    Otomobil:
    Mercedes
    Zenon farli aracimda farin icinde mercegin denk geldigi kisimda ic tarafta bugu mevcut fari acmadan cozum onerisi olan var mi?


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
     
  9. Kerem Ardıçlı

    Kerem Ardıçlı DT Üyesi

    Yaş:
    35
    Katılım:
    18 Haziran 2018
    Mesaj:
    402
    Alınan Beğeniler:
    293
    Ad - Soyad:
    Kerem Ardıçlı
    Otomobil:
    Ford
    Mercek zaten çıkıyordur. Oradan içini temizleyebilirsiniz. ancak buğu su alımına işaretse o konu sakat işte.
     
  10. mselver

    mselver DT Üyesi

    Yaş:
    39
    Katılım:
    5 Ekim 2017
    Mesaj:
    595
    Alınan Beğeniler:
    419
    Ad - Soyad:
    Mustafa
    Otomobil:
    Toyota
    Ampulü söküp ;yuvasına nem alıcı yada varsa kedi kumu bentonit ince bi kumaşa sarılıp, bayan çorabı daha uygun olur sararak bi kaç gün içerisinde beklesin nemi alır
     

Bu Sayfayı Paylaş